Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies.

Voor meer informatie over het cookiegebruik en het verwerken van gegevens, bekijk onze cookie en privacy verklaring

pexels-yan-krukov-8867482

Service garantie van Lydis

Het support programma bevat verschillende technische diensten die we beschikbaar stellen voor het leveren van support aan resellers. Lydis verleent support binnen de gehele Benelux:


  • Reparaties van producten
  • Technisch support (telefonisch, op afstand, on site)
  • Speciale installaties
  • DOA-procedure


Naast technisch support leveren we ook commercieel support, meer informatie hierover vind je hier.

pexels-rfstudio-3825585

Reparaties van producten

Mocht er een reparatie nodig zijn bij een product kun je deze bij onze Support afdeling aanbieden. De apparatuur dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:


1. Reparaties dienen franco aangeboden te worden.


2. Ingevuld RMA formulier met daarop

  • Duidelijke klachtomschrijving aanwezig.
  • Retouradres herkenbaar aanwezig.
  • Informatie aanwezig van Contactpersoon, Telefoonnummer en e-mail adres voor meer informatie en eventueel het versturen van een prijsopgave.


3. Originele aankoopnota naar de eindgebruiker dient aanwezig te zijn als aanspraak op garantie wordt gemaakt


De apparatuur wordt geretourneerd in dezelfde cosmetische staat zoals door Lydis is ontvangen.


Reperatie onder garantie

Als een product in de garantie voorwaarden van Lydis valt, zal de reparatie door de Support Afdeling volledig onder garantie worden uitgevoerd. Er worden geen kosten voor zowel materiaal als arbeidsloon doorberekend.


Reparatie buiten garantie

Als een product buiten de garantie voorwaarden van Lydis valt, zal de Support Afdeling de reparatie uitvoeren en de gemaakte kosten in rekening brengen. Uiteraard is dit in overleg en wordt er van tevoren een prijsopgave gemaakt en verstuurd, pas wanneer deze akkoord is wordt de reparatie in gang gezet. Is de prijsopgave niet akkoord? Dan nemen we contact met je op voor de vervolgstappen.


Verschillende type support van Lydis

pexels-pavel-danilyuk-7658374

Naast het repareren van apparatuur biedt Lydis diverse manieren van support aan. De specifieke voorwaarden per soort support en bijbehorende kosten vind je in het Support Programma Plan (kun je deze aanvragen of is dit openbaar?)


Telefonisch support

Bij het installeren van een door Lydis geleverd systeem of bij het zoeken naar bepaalde storingen in een bestaand systeem, waarin Lydis producten gebruikt worden, kan Lydis benaderd worden voor het verlenen van telefonische ondersteuning. Vraagstukken, telefonisch of per e-mail worden normaliter binnen 24 uur op gereageerd.


Het support team is telefonisch beschikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur via het telefoonnummer: +31 (0) 36 20 20 125 en e-mail ticket@lydis.com.

Buiten kantoortijden is Lydis 24 uur per dag bereikbaar via ticket@lydis.com.


Support op afstand

De systemen door Lydis verkocht, hebben de mogelijkheid om de programmering c.q. instellingen op afstand uit te lezen c.q. te wijzigen. Tevens bieden de systemen de mogelijkheid om support op afstand door te voeren.


Support On-Site

Heb je op locatie ondersteuning nodig bij het onderzoeken van voorkomende problemen? Onze Lydis support On-Site assisteert bij het oplossen van problemen bij geleverde apparatuur. Hebben de aangewezen adviezen niet het gewenste resultaat? De fabrikant zal dan door Lydis ingeschakeld worden. Lydis draagt er zorg voor dat de fabrikant volledig wordt geïnformeerd over de gebeurtenissen van de betreffende apparatuur. Mocht de fabrikant besluiten om een bezoek te willen brengen aan deze apparatuur om het probleem verder te onderzoeken, zal de reseller hierover tijdig geïnformeerd worden door Lydis.

pexels-shvets-production-7176026

Andere type technisch support

Onze technische dienst kan op meerdere vlakken hulp bieden. Zo kunnen we naast technische support ook ondersteuning bieden bij speciale installaties of DOA-procedure.


Speciale installaties

Wanneer een project wordt aangemerkt als "speciale/moeilijke" installatie kan Lydis hierin assisteren door het bepalen van de juiste apparatuur voor de klant. Afhankelijk van de situatie is dit op afstand of op locatie.


DOA-procedure

Lydis heeft voor het afhandelen van de zogenaamde "Dead On Arrival" (DOA) producten een vaste procedure. Indien blijkt dat, na beoordeling van Lydis, er sprake is van een DOA-product, wordt het vervangende verstuurde product gecrediteerd. Meer weten over de procedure en bijbehorende voorwaarden? Bekijk het hier in het Lydis Support Plan.

Vragen? Bel of mail Lydis
Contact