Lydis, dé full service distributeur Telecom, AV en Security oplossingen
Lydis is in de afgelopen 10 jaar uitgegroeid tot een toonaangevende full-service distributeur voor telecom, audiovisuele en beveiligingsproducten in de Benelux. We zijn hard gegroeid door onze partners te ontzorgen en het verkopen van ons productassortiment eenvoudig te maken. Onze uitstekende service en support, zowel op commercieel als technisch gebied, en het hoge niveau van productkennis van onze experts maken ons uniek in de distributeursbranche. In aanvulling op ons partnerkanaal van meer dan 1600 wederverkopers bedienen we ook belangrijke spelers in de telecommunicatie, zoals KPN, Proximus, Vodafone en T-Mobile.
Bij Lydis onderscheiden we ons op de volgende gebieden:
✓ Service: met 10 technische supportmedewerkers die vloeiend Nederlands spreken
✓ Productexperts: die je altijd ondersteunen bij projecten, klanten en offertes
✓ Kennis: met de Lydis Academie delen we graag onze kennis om je te helpen bij het verkopen van onze producten
✓ Ontzorging: ons motto is om het voor wederverkopers zo eenvoudig mogelijk te maken om ons productassortiment te verkopen.
Lydis biedt al haar Partners de volgende facetten:
Wij helpen jou de business opbouwen
Voor je met de verkoop begint krijgt je personeel een sales- en technische product training. Het team wordt opgeleid met de juiste kennis om van de verkoop van het merk een succes te maken. Daarnaast is het ook mogelijk om ondersteuning bij het maken van offertes te krijgen.
Test apparatuur voor projecten
Ook is het mogelijk om een gebruikersovereenkomst af te sluiten die jou als partner in staat stelt om producten 30 dagen te testen of om gratis aan jouw klant te geven. De uiteindelijke intentie van de overeenkomst dient wel het behouden van het product te zijn.
Co-marketing support, zodat je geen geld hoeft uit te geven aan een duur marketingbureau
Lydis is heeft als een van de weinige distributeurs een marketing afdeling met 5 marketing professionals. Zij ondersteunen de partners graag waar nodig. Naast het aanleveren van bijvoorbeeld product teksten, afbeeldingen en datasheets is het ook mogelijk om gezamenlijk co-marketing op te starten, voor nieuwsbrieven, blogs, whitepapers, advertenties, CRO en hulp bij automatiseringen. Afhankelijk wat de wens hierin is kan er een samenwerkingsplan worden opgesteld.
Het salesteam staat met 15 man sterk altijd voor jou klaar
Binnen Lydis hebben we 7 accountmanagers en 8 medewerkers op de binnendienst. Zij staan 5 dagen per week voor je klaar. Tijdens het partnership heb je een persoonlijke accountmanager die graag met je mee denkt en ondersteuning biedt waar gewenst.
Zo kunnen zij mee op bezoek bij een eindklant ter ondersteuning van het salesverhaal of het geven van een demo. Onze binnendienst zorgt ervoor dat de orders snel en goed worden afgehandeld. Voor vragen rondom een order of de afhandeling hiervan kun je daarom het beste rechtstreeks terecht bij onze binnendienst medewerkers
Bezoek onze showroom met jouw klanten
Op ons kantoor in Almere beschikken we over een uitgebreide showroom. Hier kun je als partner altijd gebruik van maken. Maak een afspraak en wij regelen een compleet verzorgd bezoek. Denk aan een lunch rond lunchtijd, een lekker kopje koffie, maar natuurlijk ook ons uitgebreide product portfolio en de expertise van onze specialisten.
Onze product experts altijd achter de hand
Bij Lydis hebben we meerdere product experts in huis. Voor een extra verdiepingsslag kunnen zij worden ingeschakeld. We kijken hier verder dan enkel de hardware, maar hier wordt ook gekeken naar bijvoorbeeld software en de implementatie. Zo hebben we ook Microsoft Teams kennis in huis om je compleet te informeren en ondersteunen tijdens de verkoop van Microsoft Teams producten.
Trainingen, webinars en seminars van experts de Lydis Academie
Zowel op sales- als product technisch gebied hebben we verschillende experts in huis. Tijdens een training of live demo kunnen zij je volledig op de hoogte brengen en laten zien wat bijvoorbeeld een product kan en in welke toepassing je hem het beste kunt inzetten.
Partnerdagen
Lydis geeft meerdere partnerdagen per jaar. De partnerdagen van mei 2022 zijn dan ook door ruim 200 Resellers bezocht en waren een groot succes.
Wij ontzorgen jou bij projecten
Lydis loopt altijd net een stapje harder. Het is namelijk mogelijk om onze product experts in te zetten ter begeleiding van een project of het binnen halen van een aanbesteding. Zij kunnen het project dragen en de partner hierin ontzorgen. Zij pakken het project op met de eindklant en zorgen voor een goede afloop. De partner dient dan enkel de hardware te leveren.
De pagina verder onder de slider ↓
Lydis heeft 10 technisch experts
Wanneer de hardware bij de eindklant is geïnstalleerd houdt het voor Lydis niet op. Wij hebben 10 support enigeneers op de technische afdeling zitten om Nederlandse ondersteuning te bieden aan de Partners of klanten van onze Partners. Onze ICT experts helpen bij software issues en als er zich problemen voor doen met de hardware. Iedereen op de afdeling heeft zijn eigen expertise waarmee hij de klant het beste kan voorzien van hulp/advies.
Eenvoudig een RMA aanmelden
Daarnaast is het ook mogelijk om bij defecten of product problemen een retour van het product te melden, wij helpen je graag met het RMA proces. En bieden jou snel een vervangend toestel binnen de garantieperiode.
Yealink management platform
Voor al onze partners hebben we de mogelijkheid tot een gratis testlicentie voor het Yealink Device Management Platform. Hiermee kun je het YDMP uitgebreid testen. Met het platform kun je eenvoudig alle systemen bij de klant beheren. Daarnaast is het ook mogelijk om vrijblijvend een training over het YDMP te volgen bij ons.
Lydis biedt gemak voor jouw business
Voor de gemaakte orders is het natuurlijk van belang dat de verdere afhandeling en uitlevering ook goed geregeld is. Bij ons kantoor in Almere hebben wij een magazijn met de voorraad. Op dit moment is de automatisering van het magazijn in volle gang waardoor wij uiteindelijk volgens de laatste standaarden goed en snel kunnen uitleveren.
Dropship een order alsof het uit jouw magazijn komt
Het is ook mogelijk om te kiezen voor dropshipment en de producten dus rechtstreeks vanuit ons bij de klant te laten leveren. Dit kunnen we indien gewenst ook blanco doen waardoor de naam Lydis niet terug te vinden is.
Koppel jouw webshop eenvoudig met de van ons
Het is voor een partner mogelijk om een koppeling te maken met de webshop van Lydis. Op deze manier kunnen wij gemakkelijk productdata, - content, prijzen en voorraden met de partners delen. De koppeling kan gemaakt worden via OneTrail, API-koppelingen of Shop-in-Shop oplossingen.
Ontvang altijd de juiste prijzen en een bonus
Voor iedere partner is er een gepersonaliseerd prijsplan. Je krijgt maandelijks jouw prijslijst toegestuurd via de mail. Op deze manier ben je altijd op de hoogte van de juiste prijzen. Naast het traditionele prijsplan zijn er extra bonussen, plannen en/of rebates mogelijk. De verschillende korting en bonusstructuren zijn hieronder beschreven.
Lydis bonusovereenkomst
De Lydis bonusovereenkomst bestaat uit targets, waarbij je bij het behalen van één van de targets een bonus ontvangt. Deze overeenkomst is alleen geldig indien de producten bij Lydis zijn ingekocht.
Yealink Microsoft Prefered Partner Agreement
Wil je in aanmerking komen voor extra korting op de Yealink Teams producten? Maak dan gebruik van de Yealink MS Prefered Partner Agreement.
ORS projectkorting
Het is mogelijk om online een project aan te melden bij Yealink, zodat deze kan worden beoordeeld en je na goedkeuring kan profiteren van interessante extra projectkorting. Dit doe je door gebruik te maken van het Yealink Opportunity Registration System (ORS).
Zorgeloos verzekerd en premium support bij Lydis
Lydis maakt het mogelijk voor partners om hun garantie te verlengen van de standaard 3 jaar naar 5 jaar. Lydis Care Serviceprogramma is meer dan verlenging op product garantie, met dit programma ben je in totaal 5 jaar lang verzekerd van hardware garantie, service, sales support, snelle RMA afhandeling én een extra verdienmodel.
✔ Geniet van uitgebreide service en bescherm de investering van jouw klant;
✔ Maximaliseer de waarde van de aankoop;
✔ Garandeer optimale prestatie gedurende de levensduur van de Yealink producten.
Wil je meer te weten komen over het Lydis Care en Care+ serviceprogramma?
Klik dan op onderstaande knop voor meer informatie ↓