Full Service Distributeur AV, Telecom & Security
Ruim 30 jaar ervaring

Maak het beheer van jouw meetingruimte eenvoudiger

Wie op kantoor kent het niet? Je hebt een vergaderruimte gereserveerd via de receptie, maar komt er op het specifieke moment achter dat er een dubbele boeking is gemaakt. Of dat een collega juist op dat tijdstip nog in gesprek is met een klant of externe relatie. Moeilijk om het gesprek dan te onderbreken, maar vervelend is de situatie wel. Met een hoop ergernis op kantoor als gevolg.


Het beheer van de vergaderruimtes kan met deze opzet voor veel bedrijven veel tijd kosten en frustratie opleveren. Aanvragen voor een reservering moeten vooraf worden gecontroleerd in de agenda en/of vele e-mails over en weer komen aan een reservering te pas. Met als resultaat: dubbele boekingen, gebrek aan inzicht en verwarring over de beschikbaarheid.

ontwerp-zonder-titel-8

Oplossing

Een situatie die gemakkelijk te voorkomen is door een room boekingssysteem voor je meetingruimte. Met dit systeem beheer je gemakkelijk de meetingruimtes. Zo worden dubbele reserveringen voorkomen, zie je van buitenaf of een ruimte gereserveerd is en wanneer deze weer beschikbaar is.


De voordelen van een beheertool voor jouw meetingruimte:

  1. Verbeterde samenwerking en communicatie binnen het bedrijf
  2. Vergaderingen kunnen efficiënt en zelfstandig worden gepland
  3. Altijd up-to-date inzicht in de planning van komende vergaderingen
  4. Van buitenaf gemakkelijk te zien of een ruimte beschikbaar is of niet
  5. Controleer gemakkelijk de bezetting van de ruimte
  6. Aan te passen naar de branding van het bedrijf
74731_yealink-roompanel-for-microsoft-teams-6


Integratie met Microsoft Teams

Room boekingssystemen met een Microsoft Teams integratie zijn ideaal voor bedrijven die gebruik maken van een Teams omgeving of hierop willen overstappen.


  • Naadloze samenwerking. Tussen het systeem en Microsoft Teams.
  • Extra kosten blijven bespaard. Omdat de integratie er al is worden extra kosten voor een softwarepakket bespaard.
  • Gebruiksvriendelijker. Het is een stuk gebruiksvriendelijker voor het personeel om op elk systeem met dezelfde interface te werken.
ontwerp-zonder-titel-6

Yealink RoomPanel

Yealink speelt met hun Yealink RoomPanel en RoomPanel Plus perfect in op de wens voor meer efficiëntie en overzicht rondom het beheer van meetingruimtes op kantoor. De Yealink RoomPanel is geschikt voor bedrijven die beschikken over meerdere meetingruimtes en ideaal voor klanten die gebruik maken van een Microsoft Teams omgeving óf hierop willen overstappen. Het room boekingssysteem werkt namelijk naadloos samen met Teams.


Het reserveren van een ruimte is nog nooit zo makkelijk geweest, want met één klik op is het al gebeurd. Daarnaast brengt het veel efficiëntie en overzicht met zich mee. Door de verlichting aan de zijkant van het paneel is het duidelijk te zien of een ruimte nog beschikbaar is of niet. Ook is het mogelijk om ad-hoc een ruimte te reserveren voor bepaalde tijd. Je collega's zien dan direct dat de ruimte bezet is.  


Yealink RoomPanel Plus

De RoomPanel Plus is met 10.1 inch totaal groter dan de reguliere RoomPanel (8 inch) en beschikt over Android 11. Hiermee ontvang je meer snelheid, betrouwbaarheid en een veiligere gebruikerservaring. Met het nieuwe, witte design met fullcolour LED licht zie je eenvoudig van een afstand de beschikbaarheid van een meetingruimte.

nieuw-project-5


Maak je ruimtes intelligent en energiezuinig

De Yealink RoomPanel (Plus) kun je verbinden met de Yealink RoomSensor. Dit is een passieve infrarood sensor waarmee verschillende zaken kunnen worden gemeten. Denk hierbij aan ruimte bezetting, licht, temperatuur en vochtigheid. Door de ingebouwde bluetooth (5.0) en batterij is hij betrouwbaar en kun je hem zonder kabels monteren. Je kunt de sensor als accessoire van de RoomPanel beheren in het Yealink Device Management Platform. Zo kun je een intelligente en energiezuinige ruimte creëren.

lydis-personeel-fotos-stefan-1

Hulp nodig bij het implementeren van een room boekingssysteem?


Lydis is dé specialist op het gebied van IP-communicatieoplossingen met de nadruk op inhoudelijke technische ondersteuning. Met meer dan 25 jaar ervaring in de IT branche, staan onze product specialisten klaar om je te voorzien van informatie en te helpen bij het implementeren van beheersystemen voor meetingruimtes.


Heb je uitdagingen of vragen? Klik hier om direct vrijblijvend een afspraak te maken met één van onze product specialisten.