Yealink headsets voor callcenters
Een callcenter bestaat uit een groep werknemers die het telefoonverkeer voor hun rekening neemt. Er wordt hier vaak onderscheid gemaakt tussen inbound en outbound. Als inbound callcenter medewerker neem je de telefoon op en beantwoord je vragen. Als outbound medewerker ben je voornamelijk bezig met het benaderen en binnenhalen van potentiële nieuwe klanten.
Kenmerkend voor callcenters zijn de grote groep medewerkers, hoge efficiëntie en de duidelijke taakverdeling. Logisch dus dat goede headsets hier van groot belang zijn. Je wilt natuurlijk niet je bellende collega horen tijdens je eigen telefoongesprek.
Yealink biedt daarom een volledig assortiment aan headsets uitermate geschikt voor callcenters. Bekijk de verschillende functionaliteiten en bekijk welke headset het beste bij jouw callcenter en het toekomstige gebruik past. Van instap naar geavanceerd, allen met de bekende hoge kwaliteit van Yealink.
Zo beschikken alle headsets bijvoorbeeld over de functionaliteiten:
- Ergonomische ontwerpen. Zo is de headset gemakkelijk de gehele werkdag te dragen.
- HD-audiokwaliteit. Zo kom je professioneel over tijdens je telefoongesprek.
- Yealink Noise Cancellation Technology. Hierdoor kun je ongestoord telefoneren omdat de geluiden van je omgeving worden weg gefilterd.
De keuze voor de juiste headset
Voor het kiezen van een callcenter headset kun je jezelf een aantal vragen stellen:
- Wordt er in het callcenter veel rondgelopen tijdens het bellen? En is het dus van belang dat de headset draadloos is?
- Is er een hoge doorloop in het werknemersbestand en worden er vaker nieuwe headsets aangeschaft? Of is er een vaste club werknemers en gaan de headsets langere tijd mee?
- Zijn er werknemers die tijdens het bellen in contact willen staan met de omgeving? Dit kan de keuze voor een Dual of Mono headset bepalen.
In een callcenter wordt er doorgaans gekozen voor een Dual headset. Met een Dual headset kun je je beter afsluiten van de drukke omgeving van een callcenter en wordt de concentratie bevordert. Er kunnen natuurlijk altijd mensen zijn die liever niet dusdanig afgesloten willen worden en in contact willen blijven met de omgeving, zij kiezen dan graag voor een Mono headset.
De doorloop en grootte van het werknemersbestand kan invloed hebben op het soort headset wat geschikt is. Zo zijn er kwalitatief uitstekende instap-headsets met een relatief lage prijs voor als er vaak nieuwe headsets worden besteld. Daarnaast zijn er ook geavanceerdere headsets die lang mee kunnen gaan.
Yealink biedt zowel draadloze als wired headsets aan. Vaak wordt er niet rondgelopen binnen een callcenter, maar mocht dit wel (eens) moeten gebeuren is het gemakkelijk wanneer de headsets hierop aangepast en dus draadloos zijn.
Meest gekozen headsets in een callcenter
Keuze platform
Werk je met een specifiek UC-platform in het callcenter? De headsets van Yealink zijn gecertificeerd voor de meest gebruikte UC-platforms, waaronder Microsoft Teams, Broadsoft UC-One en 3CX. Elke bovengenoemde headsets is er in een Teams- en UC-uitvoering. Zo kun je er altijd vanuit gaan dat de headset goed geïntegreerd is met de platforms waarmee je communiceert.
Daarom kies je voor Yealink
-
Kwaliteitscontrole
Yealink ontwikkelt het aanbod in samenwerking met toonaangevende partners, zoals Microsoft.
-
Samenwerking
Met regelmatige uitvoering van pentesten door externe organisaties zijn kwetsbaarheden geminimaliseerd.
-
Versleutelde installatie
Encryptie van communicatie tijdens het installeren & gebruiken van toestellen (o.a. IEEE 802.1X).
-
Up-to-date certificaten
Veiligheidscertificaten zijn eenvoudig up to date te houden door de gebruiker & ingericht op de nieuwste standaarden (IPv6).