Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies.

Voor meer informatie over het cookiegebruik en het verwerken van gegevens, bekijk onze cookie en privacy verklaring

Vertrouwde manieren van communiceren vanuit huis: breid thuiskantoren uit met een bureautelefoon

Op veel kantoorwerkplekken vind je de klassieke bureautelefoon terug. Naast videocommunicatie, blijft dit op de zakelijke markt een handige manier om met hoge audiokwaliteit intern en extern te telefoneren. 


Gezien de meest organisaties tegenwoordig hybride werken, is het zaak om op iedere werkplek de efficiëntie & kwaliteit van communicatie te waarborgen. Als het gaat om de inrichting van thuiswerkplekken, bevelen we vaak headsets, speakerphones en webcams aan. In eerste instantie zul je er misschien niet zo snel aan denken om thuiskantoren uit te breiden met een bureautelefoon, terwijl dit zeker voordelen kent in termen van efficiëntie en helder contact met externen vanuit huis.

Waarom bureautelefoons op thuiskantoren?

De smartphone is een logisch apparaat om naar te grijpen als je vanuit huis een zakelijk telefoontje moet plegen. Er zitten echter ook nadelen aan, die je oplost met een bureautelefoon: 


1. Ruisvrije gesprekken 

Veel smartphones zijn niet per definitie ontwikkeld met focus op ruisvrije gesprekken, omdat bellen in deze tijd simpelweg niet de meestgebruikte functie van een mobiele telefoon is. Wanneer je zakelijk telefoneert, echter, is het belangrijk een goed verstaanbaar gesprek te kunnen voeren, waarbij je achtergrondgeluiden van bijvoorbeeld kinderen, honden, parkieten of hamsters wegfiltert. Bij het bellen naar externe contacten helpt een bureautelefoon die beschikt over noise-cancelling op je thuiswerkplek voor een professionele indruk. Bureautelefoons zijn de beste keuze om voor te gaan als het gaat om audiokwaliteit, vergeleken met smartphones en soft clients. 

 

2. Minder afleiding 

Niet iedere organisatie biedt alle medewerkers een smartphone van het werk. Bijvoorbeeld vanwege de investering. Met het bureautelefoon portfolio van Yealink kun je een uiteenlopend assortiment bieden in verschillende prijsklassen. Ook niet iedere medewerker houdt ervan een smartphone van de zaak mee te moeten slepen, terwijl ze ook nog hun eigen device hebben. Een bureautelefoon op kantoor én een bureautelefoon thuis biedt dan een mooie oplossing. Zo kunnen medewerkers toch vanuit huis bellen met collega's en andere zakelijke relaties. 

 

3. Gescheiden zakelijk adresboek en telefoonnummer 

Met een bureautelefoon op de thuiswerkplek is het makkelijk snel je zakelijke adresboek naar voren te halen. Thuiswerkers raken op die manier minder snel afgeleid door hun persoonlijke meldingen op de eigen telefoon en kunnen dus efficiënter werken.  


Daarnaast maakt medewerkers op deze manier ook vanuit huis gebruik van een zakelijk telefoonnummer en hoeven zo dus niet hun privénummer te delen. 

 

4. Flexibel in gebruik met behoud van audio-kwaliteit 

Bureautelefoons op thuiswerkplekken zijn ook zeer goed te gebruiken met de speakerfunctie. Handsfree telefoneren gaat op die manier eenvoudig met behoud van audiokwaliteit. Je hoeft dan voor de thuiswerkplek geen aparte speakerphone meer aan te schaffen. 


Afhankelijk van het type bureautelefoon dat je kiest, kun je het telefoneren zo flexibel maken als je wilt. Een bureautelefoon met DECT kun je ook inzetten als DECT basisstation. Hier kan je dan een draadloze handset aan koppelen, zodat je bijvoorbeeld even naar een andere ruimte of verdieping kunt tijdens het bellen. Bijvoorbeeld voor meer focus of wat beweging. 

bureautelefoons-op-de-thuiswerkplek-compilatie-414-2

Een bureautelefoon op de thuiswerkplek: zo richt je het in

1. Verzorg een nette werkplek met minimale bekabeling 

In een deel van de gevallen functioneert de thuiswerkplek ook als bijvoorbeeld hobbyruimte of kantoor voor de eigen administratie. Een minimalistische inrichting helpt om te zorgen dat de plek netjes blijft en de gebruiker makkelijk switcht tussen activiteiten. Van werk naar thuis, en weer terug. Een aansluiting met minimale bekabeling is dan ook een grote pré. Daarom is het zinvol om Yealink bureautelefoons aan te raden die je met een PoE-kabel aansluit of via wifi, zodat je geen dubbele bekabeling hebt. 

 

2. Draadloze aansluiting op wifi of bekabelde aansluiting 

Voor een net thuiskantoor is een Yealink burautelefoon een zeer mooie vaste oplossing voor zakelijke telefonie. Thuiswerkers dienen in de basis te beschikken over een goed werkende internetverbinding. Veel organisaties regelen dit voor hun medewerkers. Bijvoorbeeld in de vorm van een vergoeding of het laten plaatsen van een passend modem met voldoende bandbreedte. De bureautelefoon sluit je vervolgens op het netwerk aan. 


Aansluiting via wifi 

Aansluiting op thuiswerkplekken gebeurt veelal via wifi, omdat er niet altijd voldoende aansluitpunten aanwezig zijn in alle ruimtes thuis. De bureautelefoons van Yealink hebben ofwel ingebouwde wifi, of kun je uitbreiden met een wifi-dongle. Aansluiting is dan eenvoudig. Extra hierbij heb je dan een power adapter nodig om de telefoon van voeding te voorzien. Voor verder of beter bereik voeg je een wifi extender toe. 


Aansluiting via netwerkkabel of USB-kabel

Waar aansluitpunten aanwezig zijn, vaak in wat nieuwere woningen, kan je bureautelefoons thuis natuurlijk ook prima met een netwerkkabel aansluiten. Deze wordt standaard meegeleverd met alle Yealink bureautelefoons. 


Een erg eenvoudige optie voor thuiskantoren is de de MP50 USB-telefoon. Deze sluit je via USB-kabel aan op bijvoorbeeld je laptop. Je hebt dan geen ethernet-aansluiting nodig.

 

3. Beheer op afstand 

Met het Yealink Device Management Platform kun je van een afstand tot 20.000 stand-alone Yealink devices beheren. Hieronder vallen beheermogelijkheden van diagnose en statistieken tot het inplannen van taken en voeren van updates. Het maakt met het Yealink DMP dus niet uit waar de toestellen zich bevinden, zolang ze maar op een netwerk aangesloten zijn en gekoppeld aan het DMP. 

 

Meer over het Yealink DMP >

Welke bureautoestellen passen goed bij een thuiswerkplek?

yealink-sip-t54w-thuiswerkplek

Yealink SIP-telefoons

De Yealink bureautelefoons uit de T3-, T4- en T5-serie bieden voor iedere organisatie een passende telefonie-oplossing. Van instapmodel tot extra luxe. De T54W kan je inzetten als DECT basisstation om een DECT handset op aan te sluiten voor meer flexibiliteit.

yealink-mp50-thuiswerkplek

Yealink Teams-telefoons

De Yealink MP-telefoons bedien je via de bekende Teams-interface. De MP50 is een USB-telefoon die je inzet als randapparaat van een computer of mobiele telefoon en is ideaal ontworpen voor het dagelijkse desktopkantoor en hot-desking. Bel met hoorn, headset of handsfree.

yealink-vp59-thuiswerkplek

Yealink videotelefoons

De VP59 is bedoeld om de best mogelijke persoonlijke samenwerkingservaring te bieden voor een zeer voordelige prijs. Je kunt er ook mee videobellen. Met behulp van de Yealink DECT dongle (WPP20) kun je ook nog eens content delen met je gesprekspartners. 

marc_150

Hulp nodig?

Hulp nodig bij het aanbieden van de juiste bureautelefoonkeuze voor je klanten? Neem contact op met productexpert Marc.