
Automatische Incasso
Vanaf heden is het mogelijk om gebruik te maken van de SEPA Incasso voor Bedrijven.
Bij deze incassovariant is het onderstaande van belang.
Wat moet u doen?
- U ondertekent de “Machtiging doorlopende SEPA Incasso Bedrijven” en stuurt deze naar ons op per post of via e-mail naar finance@lydis.nl.
- U registreert de machtiging bij uw eigen bank. Het is belangrijk om dit zo snel mogelijk te doen na het afgeven van de machtiging.
- U doet dit via het “Registratieformulier zakelijke (business-tot-Business) Machtiging”. Onderaan dit formulier vindt u het juiste adres van uw bank waar dit formulier naar toegestuurd kan worden.
Let op: Bankiert u bij Rabobank of Citi Bank, dan kunt u de machtiging alleen zelf registreren via het bankkanaal dat u gebruikt.
Zowel de machtiging als het registratieformulier moeten ondertekend worden door iemand die als tekenbevoegd geregistreerd is bij de Kamer van Koophandel (tot een onbepaalde limiet). Zorg er ook voor dat de juiste tekenbevoegde persoon bij uw bank bekend is en dat zijn/haar handtekening bij de bank is vastgelegd.
Waar moet u verder rekening mee houden?
- Na afschrijving van de incasso heeft u geen recht het bedrag terug te boeken.
- De machtiging vervalt automatisch als er in een aaneengesloten periode van 36 maanden geen incasso-opdracht is ingediend.
- Nadat uw bank het registratieformulier van u heeft ontvangen, duurt de registratie van de zakelijke (business-to-business) machtiging maximaal 5 werkdagen. Lydis kan de eerste incassotransactie daarom pas na deze periode bij haar bank aanbieden. Facturen die tot de registratie nog openstaan dienen daarom nog handmatig door u te worden betaalt.