Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies.

Voor meer informatie over het cookiegebruik en het verwerken van gegevens, bekijk onze cookie en privacy verklaring

De opkomst van huddle rooms 

Huddle rooms is een term die we steeds vaker voorbij zien komen. Maar wat is dit opkomende fenomeen in de zakelijke wereld en waar komt het vandaan? 

Tegenwoordig vindt er een verschuiving plaatst naar het nieuwe (hybride) werken in combinatie met verschillende agile werk methodes. De focus ligt steeds meer op het samenwerken in kleinere teams, zowel fysiek als online. Om dit te kunnen bewerkstelligen wordt er gebruik gemaakt van communicatieplatforms zoals Microsoft Teams en Zoom en wordt daarnaast videoconferencing ingezet.  


Wat zijn huddle rooms?  

Door de combinatie van het hybride- en op kantoor werken is videoconferencing de manier om als team te kunnen sparren en samenwerken. Om deze reden vind je in steeds meer bedrijfspanden huddle rooms. Dit zijn kleine ruimtes geschikt voor een overleg tussen de 1-4 personen. Door de beschikbare videoconferencing apparatuur is het gemakkelijk om te vergaderen met iedereen uit het (kleine) team, of ze nu online of fysiek aanschuiven.  


Een huddle room bestaat uit: 

  • Een beeldscherm waar je verschillende apparaten aan kunt verbinden. Zo kun je de online deelnemers ook zien. 
  • Een tafel voor de fysiek aanwezigen om aan te zitten of staan.  
  • De juiste videoconferencing apparatuur die geschikt is voor specifiek een huddle room 


Wat zijn de voordelen van een huddle room op kantoor?

Er zijn vele voordelen aan het hebben van huddle rooms. Zeker wanneer een deel van het team hybride werkt of als er regelmatig videocalls zijn met externe partijen. Een aantal voordelen zijn: 


  1. De medewerkers die online aansluiten voelen zich meer betrokken bij de meeting. Door de kleine ruimte voelen de medewerkers dichtbij en is het makkelijker contact maken.  
  2. Door te samenwerken in een huddle room word je niet afgeleid door de drukte van bijvoorbeeld een kantoortuin. Dit verhoogt de productiviteit en daarmee de efficiëntie van de meeting 
  3. Flexibel in te zetten. Je kunt de de ruimte ook gebruiken voor bijvoorbeeld sollicitatiegesprekken, presentaties en webinars.  

Wat kan Yealink toevoegen aan jouw huddle room? 

Yealink heeft videoconfercing apparatuur ontwikkeld speciaal voor huddle rooms. Op deze manier wordt het gebruik van de huddle room het meest geoptimaliseerd.  


Yealink videobars 

Zo kun je gebruik maken van de Yealink MeetingBar A20 als all-in-one videobar of de Yealink UVC40 USB videobar. Je beschikt hiermee over alles wat je nodig hebt en hebt geen last van zichtbare kabels.  


Yealink videosystemen 

  1. Met de Yealink MVC320 in je huddle room heb je een volledig systeem voor het houden van videoconferenties. De apparatuur van dit systeem is perfect voor de kleinere vergaderruimte, zoals een huddle room. De MVC320 is gecertificeerd voor Microsoft Teams.
  2. De Yealink MVC400 II is een all-in-one videobar met CTP18 touchpanel. Perfect voor een huddle room met clean desk policy, met weinig kabels. De MVC400 II draait op Windows en is gecertificeerd voor Microsoft Teams. Het touchpanel maakt het videoconferentie systeem zeer eenvoudig te gebruiken.
a20s

Yealink A20

  • 133 graden 1080p camera met 8x zoom
  • Speaker tracking of groupframing
  • Dual screen support
  • Geen computer nodig


uvc40s

Yealink UCV40

  • 4k camera met 8x digitale zoom
  • BYOD, voor Google Meet, Zoom en MS Teams
  • Alles-in-één videobar met USB
  • Kijkhoek van 133 graden


mvc420

Yealink MVC320

  • Compacte 4k camera met groupframing
  • Speakerphone met cortana
  • 8 inch touchscreen
  • Krachtige mini-pc


mvc400ii

Yealink MVC400 II

  • Krachtige Mini-PC
  • Videobar met 133 graden kijkhoek & HD audio
  • Weinig kabels
  • Goede prijs- kwaliteitverhouding


Vragen of meer informatie?
Neem contact op met Lydis